.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
مشروح پاسخ احمدي نژاد به سوالات نمايندگان
رييس جمهور صبح امروز با حضور در مجلس به سوالات نمايندگان مجلس پاسخ گفت.

 

به گزارش خبرنگار شمال نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران، محمود احمدي نژاد رييس جمهور اسلامي ايران با اشاره به اينكه سوال از رييس جمهور حق مجلس است و وزرا و رييس جمهور هم بايد پاسخگو باشند، اظهار داشت: سوال از رييس جمهور اتفاق ويژه اي نيست.

 

تلاشهاي زيادي كرديم كه به مجلس نياييم

وي افزود: جمعي از نمايندگان سوالاتي را مطرح كردند و مدتها است كه به بيانهاي مختلفي به اين سوالات پرداخته شده و از نمايندگان تشكر مي كنم كه فرصت پاسخگويي را براي من ايجاد كردند.

احمدي نژاد با تاكيد بر اينكه آماده بودم قبل از انتخابات به سوالات نمايندگان پاسخ دهم، گفت: بعضي ها گفتند كه ممكن است فضاي ايجاد شده بر انتخابات تاثير بگذارد و نتيجه را گردن ما بياندازند چرا كه ديواري از ديوار ما كوتاه تر وجود ندارد و اكثر مردم نيز مي گفتند كه قاطعانه جواب بدهيد.

رييس جمهور ادامه داد: بعضي از دوستان ما نيز مي گفتند كه فرصت خوبي است و بعضي ديگر نيز معتقد بودند كه شب عيد است و اوقات مردم را تلخ نكنيد.

وي تصريح كرد: ما تلاشهاي زيادي كرديم كه نياييم ولي هيات رييسه تصميم گرفته كه سوال از من مطرح شود و چون دانش آموز مرتبي بودم به ترتيب نامه به سوالات پاسخ مي دهم.


10 برابر كل دولتهاي قبلي به شهرداري كمك شده است

رئيس جمهور در پاسخ به سوالي كه نمايندگان درباره پرداخت نشدن تسهيلات به مترو مطرح كرده بودند اظهار داشت:طبق اين قانون دولت بايد تا پايان سال 89 از محل حساب ذخيره ارزي و يا هر عنوان ديگري تسهيلاتي را به صورت پول به شهرداري ها بدهد وخودش هم ضامن شود و يا باز پرداخت كند. مگر دولت مي تواند وام بدهد.

وي ادامه داد: بانك مركزي اعلام كرده حساب ذخيره ارزي خالي است و موجودي آن صفر است. لذا دولت بايد از كجا پول بياورد .

احمدي نژاد با اشاره به اينكه در اين قانون از واژه پرداخت پول با هر عنوان ديگري هم استفاده شده گفت: يعني دولت بايد حقوق معلمان، حق بهداشت ودرمان و فعاليت هاي عمراني را كم كند و به مترو اختصاص دهد نمايندگان بايد در اين قانون مشخص مي كردند كه دولت از كدام رديف كم كند وبه كدام رديف اضافه كند.

رئيس جمهور با تاكيد بر اينك اين قانون خلاف اصل 75 قانون اساسي است گفت: اصل 75 با ساير اصول متفاوت است و در هيچ كدام از اصول نگفته است كه اين قابل طرح در مجلس نيست و شوراي نگهبان هم گفته كه خلاف اصل 75 است و طبق نامه اي كه به مجمع داديم كه پولي در صندوق ذخيره ارزي وجود ندارد و دبير مجمع هم اين را گفته بود كه پولي وجود ندارد.

رئيس جمهور با اشاره به كمك هاي اهدا شده به كلان شهرها گفت: در سه سال اخير هشت هزار و 730 ميليارد تومان از محل عوارض شهرداري ها، سه هزار و 110 ميليارد تومان به متروها، شش ميليارد فاينانس كلان شهرها و 11 هزار و 168دستگاه اتوبوس براي كمك به كلان شهرها از سوي دولت اعطا شده است.

احمدي نژاد با بيان اينكه در چند سال اخير چهار هزار و 600 ميليارد تومان پول نقد به شهرداري تهران داده شده اظهار داشت: اين ميزان اعتبار اختصاص يافته به شهرداري تهران ده و هفت دهم برابر كل دولت هاي قبلي است.

وي افزود: مجوز انتشار هزار ميليارد تومان اوراق مشاركت و كمك 200ميلياردي يارانه مترو تا كنون به شهرداري تهران اهدا شده و كمك هاي زيادي از جمله پرداخت 25 ميليارد براي ترخيص واگن ها و خريد 4 هزار و 250 اتوبوس با 5/82 درصد تخفيف صورت گرفته است.

رئيس جمهور با تاكيد بر اينكه به جاي اعمال فشار به دولت بهتر بود همگي كمك هاي صورت گرفته به شهرداري ها را محاسبه مي كرديد و اظهار داشت: براساس اصل 113 قانون اساسي رئيس جمهور مجري قانون است و لايحه اعتبار مترو نبايد به مجمع تشخيص مي رفت.

احمدي نژاد درباره اشتغال و رشد اقتصادي گفت: با عددهاي اعلام شده مي توان اشتغال مورد نظر را ايجاد كرد بانك مركزي مي گويد شش و يك درصد و مركز آمار هم هفت و سه دهم درصد رشد اقتصادي را اعلام كرده با وجود اين رشد هاي اقتصادي مي توان با كمك هم اشتغال مورد نظر را ايجاد كرد.

احمدي نژاد درباره سوال نمايندگان مربوط به نحوه اجراي هدفمندي يارانه ها دولت با وجود شديدترين محدوديت، تحريم اقتصادي و بحران جهاني توانسته اين قانون را عملي و رشد قابل توجهي در همه زمينه ها ايجاد كند.

 

دوست و دشمن از نحوه اجراي هدفمندي يارانه ها رضايت دارند

به گفته احمدي نژاد دوست و دشمن از نحوه اجراي هدفمندي يارانه ها رضايت دارند.

احمدي نژاد در ادامه اظهار داشت: گراني ربطي به هدفمندي يارانه ها نداشته و در زمان مناسب براي مردم توضيح مي دهم كه علت اين گراني ها چيز ديگري است و مربوط به جاي ديگري خواهد بود.

وي در ادامه با بيان اين مطلب كه مجلسيان بايد به قوانين كه خود تصويب كرده اند نگاه كنند اظهار داشت: مطالبي كه شما تعريف كرديد مباحثي است كه رئيس جمهور در آن نيست ولي حالا سوال را از رئيس جمهور مي پرسيد.


احمدي نژاد و خانه نشيني و استراحت
وي درباره 11 روز خانه نشيني اين گونه پاسخ داد كه 11 روز خانه نشيني از آن حرفهاست؛ احمدي نژاد و خانه نشيني و ا ستراحت.

وي در ادامه اظهار داشت: اكثر مردم به من مي گويند استراحت كن و به خودت رسيدگي كن ، در اين دولت تعطيل كار حتي به مدت يك روز هم نبوده و اگر زماني زود به خانه رفتم صبح روز بعد، بعد از نماز صبح كار را زودتر انجام دادم تا بعد از ظهر به اتمام برسد لذا اين وصله ها به دولت نمي چسبد.

احمدي نژاد در ادامه تصريح كرد:‌ بنده زندگي ام نشان مي دهد هميشه با عمل، بيان درست، ادبيات صحيح و منطقي از ولايت دفاع مي كنم تا نشان دهم كه نظام ولايت مدار پيشرفت، مهرباني، كار و تلاش و همبستگي است.

احمدي نژاد در خصوص سوال پنجم مبني بر چرايي برخي از حرف ها به مجلس شوراي اسلامي اظهار داشت: من مخلص همه مشا هستم و با ا ستدلال نظري را اعلام كرد لذا شما هم با استدلال پاسخ آن را بدهيد. چرا بالاخره بايد رئيس جمهور را براي اين پاسخ گويي ها به رسمتي بشناسيد چرا كه فضاي كشور فضاي دوستانه و همكاري است .

وي در خصوص پرسش تاخير تشكيل وزارت ورزش وجوانان و نامه غير معمول اظهار داشت: در پاسخ به اين سوال تصويبيه ماده واحده مجلس را مي خوانم لذا ماده واحده از تصويب 12/82 در خصوص ادغام سازمان ها ، سازمان ملي جوانان به وزازت ورزش وجوانان واگذار مي شود و طبق تبصره اي هزينه هاي جاري از وزارت ورزش وجوانان تامين مي شود كه اين تبصره در 30/10/90 ابلاغ شد كه طي 18 روز اين ادغام صورت گرفت لذا بنده در پاسخ به اين سوالات فقط مي گويم ادغام شده است .


وي در ادامه افزود: ما از چه چيزي تخلف كرده ايم؟ اولا در اين جا تكليف تعيين شده هزينه ها از محل وزارت خانه هاي تشكيل نشده است و اين قانون را با همه اختيارات به شما مي دهم  تا اجرا كنيد.

وي در پاسخ به سوال نامه غير معمول درباره وزارت ورزش به مجلس اينگونه پاسخ داد كه اين نامه را رئيس جمهور نوشته تا مقرراتي را رعايت كنيد و پس از آن هم جوان خوبي را به عنوان وزير معرفي كرديم كه راي نياورد اما پس از آن چندين پرونده تشكيل شد كه هر روز بايد براي پاسخ گويي به آنها جواب گو باشيم اما فقط مي گويم ادغام انجام شد.

وي همچنين اظهار داشت: اين همه انتقاد به ما شد و ما چيزي نگفتيم اما من تنها يك بار گفتم بالاي چشمتان ابروست.

احمدي نژاد در خصوص اين موضوع كه بودجه فرهنگي كجا خرج شده است اظهار داشت: تخصيص بودجه به اندازه درآمدهاست لذا اگر پولي داشتيم آن را مي داديم.

وي همچنين افزود: بنده زندگي ام با قبل هيچ گونه تفاوتي نكرده است و دوستان در سايتها نوشتند كه احمدي نژاد حقوق استاد دانشگاه را مي گيرد.

وي همچنين ادامه داد: خود شما مصوب كرديد بودجه فرهنگي وزارت فرهنگ و ارشاد و شوراي مركزي ائمه جمعه كتابخانه ها و غيره در اختيار استان هاست لذا بنده در شوراي مركزي استان ها نيستم كه بدانم اين پول ها كجا خرج شده است.

رئيس جمهور درباره نحوه استفاده از بودجه فرهنگي در استان ها اظهار داشت: بنده عضو شوراي عالي استان ها هستم شما هم در اين شورا عضويت داريد ديوان محاسبات هم بر نحوه هزينه كرد اين بودجه نظارت دارد بهتر بود به جاي سوال از رئيس جمهور از ديوان محاسبات درباره چگونگي هزينه كرد بودجه فرهنگي سوال مي كرديد.

 

از آقاي متكي قبل از سفر سنگال تشكر و خداحافظي شده بود

احمدي نژاد درباره عزل وزير امور خارجه در ماموريت سنگال گفت: چه كسي وزير خارجه را به ماموريت مي فرستد اگر اين ماموريت از سوي بنده اعلام شده بايد بگويم من ايشان را به اين ماموريت نفرستاده ام و قبل از آن از ايشان به خاطر خدماتشان تشكر و خداحافظي شده بود.

وي با تاكيد بر اينكه ايجاد تغيير در وزارت خانه ها از اختيارات رئيس جمهور است اعلام كرد: استفاده از چگونگي اختيارات نمي تواند زمينه پرسش سوال باشد.

رئيس جمهور درباره سوال انتقاد وي از نحوه برخورد در خصوص عفاف و حجاب در جامعه خاطر نشان كرد: من چند حرف روشن دارم چرا وقتي پاي فرهنگ به ميان مي آيد مردم را مقصر مي دانيم ملت ايران با فرهنگ ترين ملت هاست و همه اصول را تا كنون حفظ كرده است.

احمدي نژاد با تاكيد بر اينكه به ملت پاك و خوب و دوست داشتني ايران نبايد سخت گرفت بيان كرد: اگر كساني به طور سازمان يافته اين ملت را تخريب مي كنند تكليفشان مشخص است و نيازي به برخورد عمومي نيست. به نظر من بايد با توده هاي مردم با محبت و بر مبناي مهرباني رفتار شود.

وي افزود: اينقدر به دخترها و پسرها كه فرزندانمان هستند ايراد نگيريد همين جوان ها جنگ را اداره كردند و بعد از اين مي توانند اين كشور را اداره كنند.

رئيس جمهور با انتقاد از دوگانگي برخوردها گفت: وقتي زمان انتخابات مي شود از تيپ هاي مختلف جامعه در مقابل دوربين استفاده مي شود ولي بعداز انتخابات ديگر به اين ها كاري ندارند و اين يك تناقض مشهود است ونبايد اين گونه رفتار شود.

احمدي نژاد در ادامه تصريح كرد: كدام يك از من و شما گناه نمي كنيم و چه كسي در هنگام گناه با ما برخورد مي كند به همين سبب معتقدم نبايد با اقشار مختلف جامعه اين گونه برخورد شود.

وي افزود: رئيس جمهور حق دارد در مورد مسائل فرهنگي كشور اظهار نظر كند و نظر ما اين است كه نبايد با توهين با مردم برخورد شود و مملكت هم با يك حرف رئيس جمهور زير و رو نمي شود .

احمدي نژاد درباره سوال آخر با عنوان مطرح شدن مكتب ايراني اظهار داشت: همه دنيا و تاريخ مي دانند ملت ايران بزرگ و مشي اين ملت با ساير ملت هاي جهان متفاوت است ملت ايران ادامه راه پيامبر را پيموده است .

رئيس جمهور با تاكيد بر اينكه وقتي نام ايران را مي آوريم منظور جغرافياي ايران نيست، خاطر نشان كرد: ملت ايران پيرو شيوه علوي و اسلام ناب محمدي است وتعصبات قومي در اين كشور معني ندارد.

وي افزود: دولت به دنبال دفاع از حقوق ملت، مبارزه با مفاسد، مبارزه با دست اندازان به بيت المال، گسترش توحيد وعدالت، هسته اي كردن ايران، هدفمند كردن يارانه ها وايجاد جهش هاي اقتصادي است، چطور مي توان اين مباني را انحراف خواند همه ملت ايران و همه شما نمايندگان مطمئنا در اين خط هستيد.

احمدي نژاد اظهار داشت: اين دولت آمده كه قطار مديريت اصلي كشور را به ريل برگردانند و مقام معظم رهبري نيز بر اين امر تاكيد دارند.

وي افزود: اگر دولت در مقابل اتهام ها و انتقادها سكوت مي كند به خاطر قبول آن ها نيست فقط به دليل مصلحت كشور و دلسوزي موضع سكوت را در پيش گرفته است.

رئيس جمهور با تاكيد بر اينكه من يك ايراني هستم بيان كرد: ايران و ملت ايران را دوست داريم و دوست داشتن ملت ايران منافاتي با حزب الهي بودن ندارد. در ايران دعواي قومي حاكم نيست و سعي داريم به دنبال انتشار حرف حق در دنيا باشيم.

احمدي نژاد اظهار داشت: دولت ضعيف ترين قوانين را اجرا كرده و بيشترين همكاري با نمايندگان داشته و مجموع نمايندگان بيشتر از وزرا در دولت صحبت كرده اند و اين نشان تعامل دولت و مجلس است.

 

آيا انتقاد و سوال از مجلس هم جايز است؟
محمود احمدي نژاد با استناد اصل 88 قانون اساسي اظهار داشت: نمايندگان كدام وظيفه رئيس جمهور را مورد سوال قرار داده اند يا در مورد آن اظهار نظر كرده اند حتي آيين نامه نيز رعايت نشده و سوالات نمايندگان بايد متناسب با يك وظيفه رئيس جمهور باشد.

رئيس جمهور با خطاب قرار دادن نمايندگان گفت: آيا مي شود از مجلس هم سوال و انتقاد كرد و يا نمي شود؟

وي ضمن مطرح كردن چند سوال گفت: لازم است كه در اين جا چند سوال از نمايندگان مطرح شود به نظر شما چه كسي قانون شمول قانون خدمات كشوري را پس از تاييد شوراي نگهبان تغيير داد ومجلس و ديوان محاسبات را از شمول آن خارج كرد.

وي ادامه داد: چرا بايد نظاميان، دولتي ها و فرهنگيان در چهارچوب خدمات كشوري حقوق بگيرند، ولي نمايندگان و ديوان محاسبات از اين قانون حذف شوند.

رئيس جمهور ضمن مطرح كردن سوال ديگري گفت:‌آيا مي شود با قانون عادي قانون اساسي را دور زد مگر مي شود مصوبات دولت را يك طرفه لغو كرد.

وي ادامه داد: آيا با فشار دادن يك شاسي مي توان فوق ليسانس گرفت و در آيين نامه براي ساير قوا تكليف تعيين كرد.

رئيس جمهور با اشاره به اتهاماتي كه عليه دولت مطرح شده افزود: دولت را به تخلف يك ميلياردي متهم كردند و رئيس ديوان محاسبات در راديو گفت احمدي نژاد يك ميليارد تخلف كرد و بعد كه رسيدگي شد معلوم شد كه دولت تخلفي نداشته و خوب بود كه اين ها در مجلس قرائت مي شد تا ملت بدانند كه دولت پاك است.

احمدي نژاد با اشاره به اينكه يكي از نمايندگان اخيرا گفته كه بايد با دولت جنگيد افزود: رئيس جمهور نوكرومخلص ملت است و اگر واقعا جراتي است وقرار است كاري انجام شود بد نيست كه از ديگران نيز سوال بپرسيد و بعد ببينيد كه آقاي جوان فكر چه مي كشد توهين به رئيس جمهور كار خيلي بزرگي نيست.

وي با اشاره به اينكه قبلا يكي ارباب بود و صدها هزار نفر رعيت، گفت: در حال حاضر دولت رعيت شده و صد ها نفر دستور مي دهند همه ما مسئول هستيم و خدا را شكر مي كنم تا الان يك مورد تخلف مهم از دولت اثبات نشده است.

رئيس جمهور ضمن انتقاد از نظارت نمايندگان اظهار داشت: بهتر است به بقيه دستگاه ها سر بزنيد به شهرداري برويد و ببينيد چگونه خرج مي كند.

احمدي نژاد ضمن با ارزش خواندن وقت دولت و مجلس گفت: ما بايد با هم كشور را اداره كنيم و مسوليت هايي كه در اختيار ماست همه فرصت خدمت هستند مبادا اين فرصت ها از دست برود.

وي با اشاره به اينكه باند بازي ها تا جايي كه در مسال كشور تاثير نگذارد خوب است، گفت:‌اگر باند بازي ها در مسائل كشور خللي ايجاد كند بايدكنار گذاشته و روي آن خط كشيده شود ما همگي متعهد به رعايت اخلاق هستيم و روزها خواهد گذشت مبادا كه فرصت خدمت براي دستيابي به قدرت استفاده شود.

رئيس جمهور در پايان با اشاره به اينكه سوالاتي كه نمايندگان مطرح كردند خيلي سخت نبود گفت:به نظرم طراح سوال از همان افرادي بود كه با شاسي فوق ليسانس گرفته بد نبود با خودمان مشورت مي كردي و بهتر است انصاف داشته باشيد حال اگر قرار است نمره بدهيد نمره خوبي بدهيد انصافا اگر از بيست كمتر بدهيد بي معرفتي و نامردي است.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

نا شناس 24 اسفند 1390
با سلام
من از سرزمین وحی خلاصه پاسخ ریس جمهور به مجلس را خواندم.
این چه پاسخی بود که شخص اول اجرایی کشور به مجلسی که در راس امور است!! داده؟
بنده برای نمایندگان مجلس متاسفم ..ای کاش سوال نمیکردند؟! ای ..؟!

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.256 seconds.